For at sende Digital Post fra en organisation i Danmark (f.eks. en virksomhed eller offentlig myndighed), skal man følge nogle bestemte trin og bruge de rette systemer.

Forudsætninger

  • Organisationen skal have et CVR-nummer
  • Der skal være adgang til NemLog-in og MitID Erhverv
  • Organisationen skal være tilsluttet Digital Post-løsningen via en integration til et afsendersystem (f.eks. DPG Sikker Post)

Afsendelse af Digital Post

Der er 3 måder at sende Digital Post fra en organisation:

1: Via et integreret fagsystem

Mange organisationer bruger et fagsystem (f.eks. ESDH eller CRM), der er integreret med Digital Post.
Herfra kan du sende beskeder direkte til borgere eller virksomheder.

2: Via e-Boks Erhverv eller mit.dk Erhverv

Her benyttes udbyderens portalløsning til at sende fra.

3: Via en partnerløsning som DPG Sikker Post

Her integreres e-Boks eller mit.dk ind i partnerløsningen via et API.
Herfra kan du modtage og sende digital post direkte fra din Outlook uden at skulle logge ind i e-Boks og mit.dk løsningen.