For at sende Digital Post fra en organisation i Danmark (f.eks. en virksomhed eller offentlig myndighed), skal man følge nogle bestemte trin og bruge de rette systemer.
Forudsætninger
- Organisationen skal have et CVR-nummer
- Der skal være adgang til NemLog-in og MitID Erhverv
- Organisationen skal være tilsluttet Digital Post-løsningen via en integration til et afsendersystem (f.eks. DPG Sikker Post)
Afsendelse af Digital Post
Der er 3 måder at sende Digital Post fra en organisation:
1: Via et integreret fagsystem
Mange organisationer bruger et fagsystem (f.eks. ESDH eller CRM), der er integreret med Digital Post.
Herfra kan du sende beskeder direkte til borgere eller virksomheder.
2: Via e-Boks Erhverv eller mit.dk Erhverv
Her benyttes udbyderens portalløsning til at sende fra.
3: Via en partnerløsning som DPG Sikker Post
Her integreres e-Boks eller mit.dk ind i partnerløsningen via et API.
Herfra kan du modtage og sende digital post direkte fra din Outlook uden at skulle logge ind i e-Boks og mit.dk løsningen.