Send, modtag og håndter offentlig Digital Post med DPG Sikker Post
DPG Sikker Post gør det muligt for private virksomheder, offentlige organisationer og myndigheder i alle størrelser, at håndtere og behandle digital post direkte i Outlook.
Løsningen fungerer som integrationsplatform og modtager- og afsendersystem op imod Danmarks fællesoffentlige digitale postløsning – Digital Post (NgDP).
DPG understøtter det nye Memo-format i Digital Post og tilbyder Regelmotor, integration til e-Books og sikker post samt den bredeste integration til Microsoft infrastruktur.
Optimeret arbejdsgange med det nye MeMo–format
Det nye MeMo-format i Digital Post er et “selfcontained” format med mulighed for, at berige en besked med struktureret data.
Data, egenskaber og attributter indlejres i selve beskeden og udskilles fra forretningsregler i Digital Post.
Det betyder, at det er lettere at sortere og distribuere beskeder i egen infrastruktur og uafhængigt af infrastrukturen – fx via DPG Regelmotor.


DPG Regelmotor – central fordeling af indgående Digital Post
DPG regelmotor er en komponent i DPG Sikker Post, der gør det muligt effektivt, at distribuere indgående Digital Post i organisationens egen infrastruktur.
Fordelingen sker på baggrund af regler, der reagerer på MeMo, emner, indhold i dokumenter m.m. og fordeler meddelelser effektivt og præcist i din infrastruktur – fx til en sagssystem-postkasse.
DPG Regelmotor giver også mulighed for at konfigurere avancerede undtagelser i regler via regular expressions (regex, regexp).
Det betyder nemmere administration, effektiv sagsbehandling og en mere sikker håndtering af følsomt indhold.
Effektiv sagsbehandlingen med CPR/CVR validering
Timengo DPG har udviklet en integration til CPR-opslag via Datafordeleren, hvilket gør det enkelt for sagsbehandleren at validere modtagerens navn, når der sendes til modtagere i Digital Post.
Ligeledes integrerer DPG løsningen til Erhvervsstyrelsens CVR-register, så du nemt kan finde virksomheder og offentlige myndigheder, der skal modtage Digital Post – både ved at søge på CVR eller virksomhedsnavn.


Outlook som du plejer – DPG gør det let at modtage og sende Digital Post fra Outlook
Med sit moderne design og understøttelse af Digital Post udvider DPG-løsningen dine muligheder, fra blot at sende sikker post direkte fra din Outlook til også at kunne håndtere og behandle offentlig Digital Post.
DPG Sikker Post understøtter og integrerer sig med Microsoft infrastruktur. Opsætning og konfiguration administreres direkte i standard Exchange/AD.
Det betyder i praksis, at brugeren, i sin velkendte Outlook, får tilgang til to yderligere ”send/modtag” funktioner. En til håndtering af sikker post og en til håndtering af Digital Post.
Anvend DPG Sikker Post til håndtering af Digital Post
Til dig, der ikke har DPG Sikker Post endnu
Har du endnu ikke en moderne løsning til både sikker e-mail og håndtering Digital Post så kontakt os på telefon eller mail for en uforpligtende snak om mulighederne med DPG Sikker post.
Tlf: 70 89 02 77
E-mail: salg@sikker-post.dk
Ny og forbedret brugeroplevelse
Den nye Digital Post løsning (NGDP) indeholder en række forbedringer og funktionaliteter med fokus på, at tilbyde en mere enkel og tidssvarende løsning. Skabe større sammenhæng mellem offentlige IT-løsninger og styrke brugervenligheden for både borgere og virksomheder.
Med den nye løsning bliver det muligt at få et bedre overblik over din post, da det bliver nemmere at se, hvem posten er fra, hvad den handler om, og om der er vigtige frister eller krav, du skal reagere på.
Fx vil ’Bispebjerg Hospital’ kunne være afsenderen på en hospitalsindkaldelse frem for ’Region Hovedstaden’, ligesom ’Københavns Byret’ kan være afsender frem for ’Danmarks Domstole’.
Som borger og virksomhed bliver det fremover lettere at sende digital post til offentlige myndigheder.
Når du skriver til en offentlig myndighed, kan du på let vis fremsøge modtageren og emnet, fordi man løbende får forslag til mulige modtagere og emner.
Derudover kan man også finde den rette modtager ved at klikke sig igennem en emnebaseret struktur med korte informationstekster.
I dag er de enkelte beskeder ikke koblet til hinanden, når du læser posten på borger.dk eller Virk.
I den nye løsning bliver det muligt at se hele korrespondancen mellem modtager og afsender, som i en almindelig mailkorrespondance.
I dag kan det være uoverskueligt at få læst alle bilag.
I det nye Digital Post bliver antallet af bilag fremhævet i indbakken, og det vil være nemmere at læse alle bilag ud i et.
I forbindelse med lanceringen af det nye Digital Post udvikles nye apps på vegne af borger.dk og Virk, hvor man kan tilgå sin post fra offentlige myndigheder. Det betyder, at du fremover kan læse digital post på mobil og tablet, uanset om det drejer sig om post til dig eller din virksomhed. De kan downloades fra sensommeren 2021.
DPG Sikker Post og Digital Post
Hos timengo DPG har vi fokus på at sikre fuld understøttelse af Digital Post i vores service og gøre overgangen til den nye løsning så nem som mulig for vores kunder. For det private erhvervsliv vil vi sikre, at DPG Sikker Post giver samme nemme adgang fra en Microsoft infrastruktur som vi i dag tilbyder til sikker post og e-Boks.
For vores offentlige kunder er vi yderligere fokuseret på, at skabe samspil med diverse ESDH/sagssystemer med det formål og sikre de bedst mulige arbejdsprocesser for den enkelte sagsbehandler, hvor journalisering og sikker afsendelse går hånd i hånd.
Og bevare og understøtte META data i det nye MeMo-format og dermed udnytte muligheden for bedre sortering og mere præcis adressering af modtager.
Med DPG Sikker Post er det muligt, at vælge mellem outputformater i modtagelsen, så det både er muligt at få udlæst meddelelser, som videresendes internt som mail eller leveres direkte til diverse sagssystemer.
Digital Post 2.0
Tidligere

Digital Post 3.0
Fra den 21. marts 2022

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes
Jeg har behov for at håndtere Digital Post og DPG Sikker Post lyder til at være løsningen, der kan hjælpe mig