21. marts 2022 lancerede Digitaliseringsstyrelsen næste generation af Digital Post, hvilket betyder, at virksomheder ikke længere kan hente offentlig Digital Post via e-Boks.

Offentlig Digital Post skal i stedet hentes via virk.dk.

DPG SikkerPost fungerer både som modtager- og afsendersystem (tilslutningssystem) for offentlig Digital Post.

Vi arbejder målrettet på at hjælpe vores kunder, så du forsat kan sende og modtage sikker digital post via din DPG Sikker Post løsning.

Ønsker du at anvende DPG Sikker Post som dit modtager- og afsendersystem, skal du blot oprette en supportsag via formularen her på siden – så hjælper vi dig godt i mål.

Det skal du gøre, hvis du vil bruge DPG Sikker Post som modtager- og afsendersystem

Med en DPG Medium eller Enterprise løsning har du mulighed for at opsætte et kombineret modtager- og afsendersystem (tilslutningssystem).

Med systemtilslutning og en opdateret DPG konfiguration vil digital post fra det offentlige automatisk leveres til én af dine sikre funktionspostkasser.

For systemtilslutning har vi udarbejdet en udførlig guide, der trygt fører dig igennem de nødvendige konfigurationer.

Sådan gør du i 2 trin:

  1. Udfyld formularen og der oprettes en sag i DPG’s servicecenter. Servicecentret sender de nødvendige tekniske oplysninger til dig, så du kan igangsætte konfiguration af tilslutningssystemet i portalen for Administrativ Adgang.
  2. Gennemgå guide for systemtilslutning
    – Guide for myndighed – læs guide her
    – Guide for virksomhed – læs guide her

Option

Har du mere end ét CVR-nummer, du ønsker at modtage digital post for, skal du følge guiden til oprettelse af flere CVR-numre.

Læs guide her (skal gennemføres pr. CVR-nummer)

    Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at Timengo DPG må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte Timengo DPG og/eller klage i vores persondatapolitik.
    Ved tilmelding til DPG's nyhedsbrev giver du samtykke til at Timengo DPG må kontakte dig via e-mail vedr. NgDP, sikker post, events og omkringliggende services. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet

Guides

Som virksomhed med en DPG Medium eller Enterprise løsning har du mulighed for at opsætte et kombineret modtager- og afsendersystem (tilslutningssystem).

Med systemtilslutning og en opdateret DPG konfiguration vil digital post fra det offentlige automatisk leveres til én af dine sikre funktionspostkasser.

Læs guide her

Som virksomhed med mange CVR-numre, kunne du måske godt tænke dig, at alle dine forskellige CVR-numres digitale post automatisk leveres til én af dine sikre funktionspostkasser hvorfra du kan fordele posten.

For hvert CVR-nummer/organisation skal du oprette et separat modtager- og afsendersystem i Administrativ Adgang, og du skal give fuldmagt til tilslutningssystemet til hoved CVR nummeret, altså det hoved CVR-nummer som Jeres DPG løsning er integreret med.

Læs guide her

Som myndighed eller anden virksomhed, der er godkendt som offentlig afsender, har du mulighed for at opsætte et modtagersystem og et afsendersystem (tilslutningssystem).

Læs guide her