BREAKING

Næste generation Digital Post udskydes til 2022

24. november 2021
Digitaliseringsstyrelsen har netop meddelt at NgDP udskydes til første kvartal 2022.

Læs den officielle annoncering fra Digitaliseringsstyrelsen.

Tiden nærmer sig for Næste generation Digital Post

Vi arbejder målrettet på at hjælpe vores kunder godt i mål, så du forsat kan sende og modtage sikker digital post via din DPG SikkerPost løsning på den anden side af den 30. november.

Vi deler løbende vigtig information på siden her, så du kan nå at gennemføre de nødvendige skridt i forhold til at blive klar. Nogle skal du selv udføre i dit eget miljø – andre sørger vi for.

Finder du ikke svar her eller opstår der problemer undervejs, er du velkommen til at kontakte vores servicecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Seneste nyt

24.11.21 Vigtig opdatering
Så er vi klar med en opdateret version af vores Outlook add-in. Denne release er henvendt til myndigheder og anden virksomhed, der er godkendt som offentlig afsender. Virksomheder skal ikke downloade og installere nyt add-in i denne omgang – vi vil informere om opdateret add-in til virksomheder på et senere tidspunkt. Læs mere og download her.

15.11.21 VARSLING
Ekstra servicevinduer i forbindelse med NgDP/Digital Post 3.0 Hos DPG arbejder vi på højtryk for at blive klar til 30. november 2021. I den forbindelse vil du opleve ekstraordinære servicevinduer i den kommende periode. Få overblikket her.

08.11.21
I forbindelse NgDP lancerer vi en opdateret version af dit DPG Add-in. Du finder information om processen for opdateringen her på siden, så snart den frigives.

03.11.21
I forbindelse med overgangen til NgDP, vil det ikke være muligt at sende og modtage digital post i perioden 26. -29. november. Læs mere her.

Det skal du gøre, hvis du vil bruge DPG SikkerPost som modtager- og afsendersystem

Med en DPG Medium eller Enterprise løsning har du mulighed for at opsætte et kombineret modtager- og afsendersystem (tilslutningssystem).

Med systemtilslutning og en opdateret DPG konfiguration vil digital post fra det offentlige automatisk leveres til én af dine sikre funktionspostkasser.

For systemtilslutning har vi udarbejdet en udførlig guide, der trygt fører dig igennem de nødvendige konfigurationer.

Sådan gør du i 2 trin:

  1. Udfyld formularen og der oprettes en sag i DPG’s servicecenter. Servicecentret sender de nødvendige tekniske oplysninger til dig, så du kan igangsætte konfiguration af tilslutningssystemet i portalen for Administrativ Adgang.
  2. Gennemgå guide for systemtilslutning
    – Guide for myndighed – læs guide her
    – Guide for virksomhed – læs guide her

Option

Har du mere end ét CVR-nummer, du ønsker at modtage digital post for, skal du følge guiden til oprettelse af flere CVR-numre.

Læs guide her (skal gennemføres pr. CVR-nummer)

    Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at Timengo DPG må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte Timengo DPG og/eller klage i vores persondatapolitik.
    Ved tilmelding til DPG's nyhedsbrev giver du samtykke til at Timengo DPG må kontakte dig via e-mail vedr. NgDP, sikker post, events og omkringliggende services. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet

Gode links