NgDP er gået i luften

NgDP gik live den 21. marts 2022.

Læs den officielle annoncering fra Digitaliseringsstyrelsen.

Vi hjælper dig med Næste generation Digital Post

Vi arbejder målrettet på at hjælpe vores kunder, så du forsat kan sende og modtage sikker digital post via din DPG SikkerPost løsning nu hvor NgDP er gået live.

Vi deler løbende vigtig information på siden her, så du kan gøre de tiltag der er nødvendige for at få alt til at køre som det skal. Nogle skal du selv udføre i dit eget miljø – andre kan vi sørge for.

Finder du ikke svar her eller opstår der problemer undervejs, er du velkommen til at kontakte vores servicecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Seneste nyt

11.03.22 (løst)
NgDP supportsag DPET-3216. Vi oplever en vedvarende fejl i NgDP i forbindelse med udlæsning af kontaktpunkter. Læs mere her og hvordan den løses.

11.03.22
Release kalender for TEST og PROD Digital Post løsningen. Hold dig opdateret på kendte issues på Digital Post løsningen.

https://www.digitaliser.dk/news/5952127

https://www.digitaliser.dk/resource/6436010

09.03.22
I forbindelse med overgangen til NgDP 21. marts vil det, i omstillingsperioden fra 18. marts til 21. marts 2022, ikke være muligt at sende eller modtage digital post fra det offentlige. Læs mere her.

01.03.22
Så er vi klar med en opdateret version af vores Outlook add-in. Denne release (6.20.0) er henvendt til myndigheder og anden virksomhed, der er godkendt som offentlig afsender samt virksomheder, der ønsker at kunne sende og besvare NgDP beskeder. Læs mere og download her.

01.03.22 VARSLING
Ekstra servicevinduer i forbindelse med NgDP/Digital Post 3.0 Hos DPG arbejder vi på højtryk for at blive klar til 21. marts 2022. I den forbindelse vil du opleve ekstraordinære servicevinduer i den kommende periode. Få overblikket her.

08.12.21 NgDP udskydes
Hvad betyder det for DPG og for jer ?

Vi holder løbende tæt øje med udvikling og udmeldinger fra Digitaliseringsstyrelsen. I skal ikke foretage Jer yderligere lige nu. Vi kontakter Jer, så snart processen startes op igen. Vi forventer at det bliver i starten af 2022.

Det skal du gøre, hvis du vil bruge DPG SikkerPost som modtager- og afsendersystem

Med en DPG Medium eller Enterprise løsning har du mulighed for at opsætte et kombineret modtager- og afsendersystem (tilslutningssystem).

Med systemtilslutning og en opdateret DPG konfiguration vil digital post fra det offentlige automatisk leveres til én af dine sikre funktionspostkasser.

For systemtilslutning har vi udarbejdet en udførlig guide, der trygt fører dig igennem de nødvendige konfigurationer.

Sådan gør du i 2 trin:

  1. Udfyld formularen og der oprettes en sag i DPG’s servicecenter. Servicecentret sender de nødvendige tekniske oplysninger til dig, så du kan igangsætte konfiguration af tilslutningssystemet i portalen for Administrativ Adgang.
  2. Gennemgå guide for systemtilslutning
    – Guide for myndighed – læs guide her
    – Guide for virksomhed – læs guide her

Option

Har du mere end ét CVR-nummer, du ønsker at modtage digital post for, skal du følge guiden til oprettelse af flere CVR-numre.

Læs guide her (skal gennemføres pr. CVR-nummer)

    Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at Timengo DPG må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte Timengo DPG og/eller klage i vores persondatapolitik.
    Ved tilmelding til DPG's nyhedsbrev giver du samtykke til at Timengo DPG må kontakte dig via e-mail vedr. NgDP, sikker post, events og omkringliggende services. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet

Gode links